Krótki opis inwestycji
Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa południowej obwodnicy Wałcza od miejscowości Strączno do drogi ekspresowej S10 (w okolicy Witowskiej Góry) na odcinku 13,31 km.Obwodnica zaczyna się kilkaset metrów przed miejscowością Strączno jadąc z kierunku Gorzowa Wielkopolskiego i odbija łukiem w prawo. Na pierwszych 3,5km prowadzona jest po południowej stronie dopływu z Ługów Wałeckich, a po ich przekroczeniu krzyżuje się z drogą gminną Strączno – Chwiram. Następnie w kilometrze 6,5 przecina Drogę Wojewódzką nr 178 łączącą Chwiram i Wałcz. Po skrzyżowaniu z DW178 obwodnica odbijać będzie lekko na północ by ponownie odbić na południe – spowodowane jest to koniecznością ominięcia nielicznych gospodarstw. Następnie w kilometrze 9,3 obwodnica skrzyżuje się z drogą gminną Przybkowo – Wałcz, a w kilometrze 10,9 zlokalizowany będzie przejazd bezkolizyjny z linią kolejową nr 403 relacji Piła Północ – Ulikowo. W końcowym odcinku nowobudowana droga DK22 odbije w lewo na północ przecinając starodroże drogi krajowej nr 10 (Witankowo – Wałcz) w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową z Dobina, a następnie połączy się za pomocą węzła z drogą ekspresową S10.
Kalendarium
Data: 15.07.2024
Data: 04.09.2024
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- budowę obwodnicy,
- budowę skrzyżowań: 6 (typu rondo),
- węzły drogowe: 1 (dowiązanie odcinka do drogi ekspresowej nr 10),
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą,
- budowę dróg innych niż obwodnica, w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę jezdni dodatkowych, zlokalizowanych w pasie drogowym obwodnicy,
- budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- place do zawracania na istniejących drogach, które staną się drogami bezprzelotowymi w skutek powstania obwodnicy,
- w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
- zjazdy techniczne na obwodnicę,
- budowę stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów w km 7+400,
- obiekty inżynierskie w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności:, przejścia dla zwierząt wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie obwodnicy w rejonie węzła i zbiorników,
- usunięcie z terenu budowy i utylizacja wszelkich zidentyfikowanych roślin będących inwazyjnymi gatunkami obcymi,
- usunięcie z terenu budowy i utylizacja zidentyfikowanych we wcześniej opracowanej dokumentacji odpadów,
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy obwodnicy zlokalizowanych w ciągu obwodnicy w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu, w tym urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie lub ustalenie lub wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
- rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego i/lub istniejących drogowych obiektów inżynierskich.