Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa południowej obwodnicy Wałcza od miejscowości Strączno do drogi ekspresowej S10 (w okolicy Witowskiej Góry) na odcinku 13,31 km.Obwodnica zaczyna się kilkaset metrów przed miejscowością Strączno jadąc z kierunku Gorzowa Wielkopolskiego i odbija łukiem w prawo. Na pierwszych 3,5km prowadzona jest po południowej stronie dopływu z Ługów Wałeckich, a po ich przekroczeniu krzyżuje się z drogą gminną Strączno – Chwiram. Następnie w kilometrze 6,5 przecina Drogę Wojewódzką nr 178 łączącą Chwiram i Wałcz. Po skrzyżowaniu z DW178 obwodnica odbijać będzie lekko na północ by ponownie odbić na południe – spowodowane jest to koniecznością ominięcia nielicznych gospodarstw. Następnie w kilometrze 9,3 obwodnica skrzyżuje się z drogą gminną Przybkowo – Wałcz, a w kilometrze 10,9 zlokalizowany będzie przejazd bezkolizyjny z linią kolejową nr 403 relacji Piła Północ – Ulikowo. W końcowym odcinku nowobudowana droga DK22 odbije w lewo na północ przecinając starodroże drogi krajowej nr 10 (Witankowo – Wałcz) w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową z Dobina, a następnie połączy się za pomocą węzła z drogą ekspresową S10.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Podpisanie Umowy z Wykonawcą
Data: 15.07.2024
2. Podpisanie Umowy z Konsultantem
Data: 04.09.2024
3. Etap projektowania

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  1. budowę obwodnicy,
  2. budowę skrzyżowań: 6 (typu rondo),
  3. węzły drogowe: 1 (dowiązanie odcinka do drogi ekspresowej nr 10),
  4. przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą,
  5. budowę dróg innych niż obwodnica, w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
  6. budowę jezdni dodatkowych, zlokalizowanych w pasie drogowym obwodnicy,
  7. budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  8. place do zawracania na istniejących drogach, które staną się drogami bezprzelotowymi w skutek powstania obwodnicy, 
  9. w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
  10. zjazdy techniczne na obwodnicę,
  11. budowę stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów w km 7+400,
  12. obiekty inżynierskie w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą,
  13. system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
  14. urządzenia ochrony środowiska, w szczególności:, przejścia dla zwierząt wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie obwodnicy w rejonie węzła i zbiorników, 
  15. usunięcie z terenu budowy i utylizacja wszelkich zidentyfikowanych roślin będących inwazyjnymi gatunkami obcymi,
  16. usunięcie z terenu budowy i utylizacja zidentyfikowanych we wcześniej opracowanej dokumentacji odpadów,
  17. infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy obwodnicy zlokalizowanych w ciągu obwodnicy w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
  18. przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
  19. wyburzenia obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
  20. sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego, 
  21. oświetlenie drogowe,
  22. organizację ruchu, w tym urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  23. oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
  24. po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
  25. wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
  26. wznowienie lub ustalenie lub wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii, 
  27. wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  28. System Zarządzania Ruchem,
  29. wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
  30. rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego i/lub istniejących drogowych obiektów inżynierskich.